دنیای ترفند ( Trick world )

دنیای ترفند ( Trick world )

کامپیوتر ، دانلود نرم افزار ، شعر ، مطالب عاشقانه ، ازدواج
دنیای ترفند ( Trick world )

دنیای ترفند ( Trick world )

کامپیوتر ، دانلود نرم افزار ، شعر ، مطالب عاشقانه ، ازدواج

چگونه از Break ها برای بخش بندی بهتر فایل های Word استفاده کنیم؟

چگونه از Break ها برای بخش بندی بهتر فایل های Word استفاده کنیم؟


یکی از بخش های مهم در Word که زیاد هم شناخته شده نیستند Breaks نام دارد. Break ها انواع مختلفی دارند و استفاده های زیادی هم دارند که در اینجا به توضیح آن ها می پردازیم. پس اگر از Word زیاد استفاده می کنید حتما این مطلب را بخوانید.

 

 

انواع Break ها در نرم افزار Microsoft Office Word

breaks2 چگونه از Break ها برای بخش بندی بهتر فایل های Word استفاده کنیم؟

Page Break

این گزینه در تب Insert در قسمت Pages قرار دارد؛ البته این گزینه را می توانید در تب Page layout در قسمت Page setup در منوی Breaks ببینید (اولین گزینه)

با انتخاب این گزینه به صفحه ی بعدی خواهید رفت! یعنی فقط اگر می خواهید که دیگر در صفحه ی جاری ننویسید و یک صفحه ی جدید بسازید و در آن بنویسید از این گزینه استفاده کنید. یک بار امتحان کنید بهتر متوجه می شوید.

Column Break

آیا تا به حال متن تان را در دو ستون نوشته اید؟ برای دو یا چند ستونه کردن فایل Word کافی است از تب Page layout در قسمت Page setup از منوی Columns گزینه ی Two یا Three یا… را انتخاب کنید. حالا که متن خود را می نویسید شاید بخواهید که آخرین خط در یک ستون را به ستون بعدی ببرید! برای اینکه احتمالا یک بار Enter را می زنید اما اینکار درست نیست چون ممکن است بعدا بخواهید قبل از آن Enter چند کلمه بنویسید و اینکار باعث می شود که یک خط جدید ساخته شود و بعد خطی که با Enter ساخته اید به ستون بعدی می رود! پس راه درست چیست؟ استفاده از Column Break! برای استفاده از این گزینه در تب Page layout در قسمت Page setup از منوی Breaks گزینه ی Columns را انتخاب کنید. برای اینکه بهتر متوجه شوید ویدیوی کم حجم (۲٫۵ مگابایت) زیر را نگاه کنید:

 Text wrapping

این گزینه به شما اجازه می دهد که متن را دور یک عکس قرار دهید! برای اینکه متوجه شوید یک عکس را باز کنید. حالا سعی کنید که متنی را کنار عکس بنویسید. یعنی مثل عکس زیر:

fenjon01352 چگونه از Break ها برای بخش بندی بهتر فایل های Word استفاده کنیم؟

اما نمی شود! هر کار هم بکنید نمی توانید اینکار را انجام دهید مگر اینکه از Text wrapping استفاده کنید. پس روی عکس کلیک کنید حالا به تب Page layout بروید و از قسمت Arrange منوی Wrap text را باز کنید و گزینه ی Square را انتخاب کنید (گزینه های دیگر را هم امتحان کنید)

fenjon01353 چگونه از Break ها برای بخش بندی بهتر فایل های Word استفاده کنیم؟

Next page

از نظر من مهم ترین Break همین Next page است! این گزینه تقریبا کار Page break را انجام می دهد با این تفاوت که فایل Word شما را کاملا به دو قسمت (Section) تقسیم می کند. یکی از استفاده های آن، ایجاد دو header و Footer متفاوت در یک فایل Word است! به زودی مطلبی در مورد Next page خواهم نوشت. این گزینه در تب Page layout در قسمت Page setup در منوی Breaks وجود دارد (چهارمین گزینه)

Continuous

Continuous هم دقیقا مثل Next page است با این تفاوت که دیگر به صفحه ی بعد نمی رود! یعنی Section جدید فایل شما را در همان صفحه می سازد. این گزینه هم در تب Page layout در قسمت Page setup در منوی Breaks وجود دارد (پنجمین گزینه)

Even page

این گزینه هم مانند Next page است اما Section جدید را در صفحه ی زوج بعدی آغاز می کند

Odd page

این گزینه مانند Even page است اما Section جدید را در صفحه ی فرد بعدی آغاز می کند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد