دنیای ترفند ( Trick world )

دنیای ترفند ( Trick world )

کامپیوتر ، دانلود نرم افزار ، شعر ، مطالب عاشقانه ، ازدواج
دنیای ترفند ( Trick world )

دنیای ترفند ( Trick world )

کامپیوتر ، دانلود نرم افزار ، شعر ، مطالب عاشقانه ، ازدواج

روش هایی آسان برای بازیابی فایل های حذف شده

روشهایی آسان برای بازیابی فایل های حذف شده

یکی از اتفاقاتی که ممکن است برای هر کاربری پیش بیاید این است که فایل هایش ( تصاویر، فیلمها، نامه ها و.. ) که در کامپیوتر، دوربین، فلش USB یا هرجای دیگری که هستند، به طور اتفاقی حذف شوند در حالی که کاربر به آنها نیاز دارد. خوشبختانه برای بازیابی این فایل ها راه هایی وجود دارد که ما سعی کرده ایم دو تا از این راهها را که آسانتر و کارآمدتر هستند، در ادامه ی این مطلب به شما معرفی کنیم.

لازم به ذکر است که شما نباید توقع داشته باشید که هر نوع فایلی با هر حجمی که اتفاقی حذف شده را بتوانید به راحتی بازیابی کنید. ( حتی ممکنه که دیگه نتونید به اون فایل دسترسی داشته باشید ) اما ما سعی کردیم که راهی به شما پیشنهاد کنیم که در اکثر مواقع بتوانید فایلهای صوتی و تصویری و … خود را بازیابی کنید.

بازیابی فایل ها با استفاده از نرم افزار recuva

یکی از بهترن راههای بازیابی فایل های شما استفاده از این نرم افزار می باشد در حالیکه استفاده از آن بسیار آسان است. ( فقط موقع نصب نرم افزار حواستون باشه که کنار گزینه ی install optional yahoo! toolbar تیک نذارین )

image157 روش هایی آسان برای بازیابی فایل های حذف شدهبعد از این که روی گزینه یinstall کلیک کردید و برنامه نصب شد، recuva wizard را اجرا کنید و در این صفحه، next را بزنید تا پروسه ی ریکاوری فایل هایی که میخواهید بازیابی کنید، آغاز شود. image158 روش هایی آسان برای بازیابی فایل های حذف شده

حالا در صفحه ای که باز می شود باید نوع فایلی که در صدد بازیابی آن هستید را مشخص کنید. ( مثلا من که میخوام تصویری رو بازیابی کنم، روی گزینه ی pictures می زنم و بعد روی next کلیک میکنم )

image159 روش هایی آسان برای بازیابی فایل های حذف شدهدر این مرحله شما باید مشخص کنید که فایل مورد نظرتان از کجا حذف شده. ( اگه نمیدونین کجا بوده گزینه ی اول و اگه توی یک مموری یا فلش بوده ، باید اون مموری یا فلش رو به کامپیوتر وصل کنید وگزینه ی دوم رو انتخاب کنین واگه داخل قسمت documents بوده گزینه ی سوم و اگه توی recycle bin بوده گزینه ی چهارم و اگر هم پوشه ی دقیقش رو میدونین گزینه ی چهارم رو انتخاب کرده و در کادر پایینش آدرس پوشه رو وارد کنین ) و next را بزنید.

image160 روش هایی آسان برای بازیابی فایل های حذف شدهاکنون در صفحه ای که باز شده، گزینه ی enable deep scan وجود دارد که اگر تیک آنرا بزنید، روند بازیافت دقیق تر و طولانی تر انجام خواهد شد و احتمال بازیافت فایل های شما بیشتر خواهد بود اما برای بار اول نیازی به این کار نیست و کافیست شما ابتدا از راه معمولی این کار را انجام دهید و اگر فایل شما یافت نشد برای بار دوم ، همه ی مراحل را تا اینجا انجام دهید و اینبار تیک این گزینه را بزنید و ادامه دهید.image161 روش هایی آسان برای بازیابی فایل های حذف شدهدر اینجا شما با صفحه ای مواجه می شوید که در آن تمام فایل هایی که از محل مورد نظر حذف شده بودند، بازیابی شده اند. اگر تعداد آنها زیاد بود ، برای اینکه فایل مورد نظرتان را راحت تر پیدا کنید ، بر روی گزینه ی switch to advanced view کلیک کنید.

image162.png روش هایی آسان برای بازیابی فایل های حذف شدهimage163 روش هایی آسان برای بازیابی فایل های حذف شدهدر اینجا کافیست بر روی فایل مورد نظر راست کلیک کنید و گزینه ی Recover رو انتخاب کنید.

دانلود آخرین ورژن نرم افزار recuva

بازیابی فایل ها با استفاده از نرم افزار diskdigger

اگر از طریق نرم افزار recuva نتوانستید فایل خود را بازیابی کنید، به شما توصیه می کنیم که از نرم افزار diskdigger استفاده کنید. ( این نرم افزار برخلاف قبلی، نیازی به نصب نداره )

بعد از وارد شدن به برنامه، باید درایوی که فایل شما از آن حذف شده را انتخاب کنید.

image164 روش هایی آسان برای بازیابی فایل های حذف شدهدر اینجا هم مثل نرم افزار قبلی دو گزینه مشاهده می کنید که نشان دهنده ی میزان دقت در بازیابی فایل هاست. گزینه ی اول dig deep و گزینه ی دوم dig deeper .

اینجا هم توصیه می کنیم که ابتدا از گزینه ی اول استفاده کنید.

image165 روش هایی آسان برای بازیابی فایل های حذف شدهاگر گزینه ی دوم ( dig deeper ) را انتخاب کردید با صفحه ای مواجه می شوید که در آن باید نوع فایل را انتخاب کنید.

image166 روش هایی آسان برای بازیابی فایل های حذف شدهدر اینجا شما نتایج را خواهید دید و می توانید یک یا چند فایل را انتخاب کرده و آنها را بازیابی کنید.

image167 روش هایی آسان برای بازیابی فایل های حذف شده

دانلود نرم افزار diskdigger

امیدوارم که با توجه به انچه گفتیم به راحتی بتونید فایل هاتونو بازیابی کنید.


نظرات 1 + ارسال نظر
mostafa marjani شنبه 21 اردیبهشت 1392 ساعت 10:52 http://mmarjani.mihanblog.com

مــرســـــــــــــــــــــــــــــی جــوادم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد