دنیای ترفند ( Trick world )

دنیای ترفند ( Trick world )

کامپیوتر ، دانلود نرم افزار ، شعر ، مطالب عاشقانه ، ازدواج
دنیای ترفند ( Trick world )

دنیای ترفند ( Trick world )

کامپیوتر ، دانلود نرم افزار ، شعر ، مطالب عاشقانه ، ازدواج

چگونه یک تب سفارشی در office اضافه کنیم؟

ایجاد یک تب سفارشی در Office

در office امکان بسیار جالبی برای راحتی کار شما وجود دارد که می توانید با استفاده از آن یک تب سفارشی بسازید و تعدادی از امکانات و ویژگی هایی که دوست دارید در این تب قرار دهید. انجام این کار می تواند به شما در استفاده ی سریع تر و بهتر از نرم افزارهای Office کمک کند و برای انجام اینکار به ادامه ی این پست بروید.

برای مثال می خواهیم یک تب سفارشی به word اضافه کنیم و شما هم می توانید همین روش را برای ایجاد تب سفارشی در بقیه ی نرم افزارهای office انجام دهید.

برای شروع بر روی نوار بالای صفحه راست کلیک کرده و customize the ribbon را انتخاب کنید.

 01 selecting customize ribbon چگونه یک تب سفارشی در office اضافه کنیم؟

در قسمت سمت راست صفحه ای که باز می شود می توانید لیستی از تب ها را ببینید و با برداشتن تیک کنار آنها می توانید آنها را از نوار بالای صفحه بردارید یا اضافه کنید. برای ایجاد یک تب جدید گزینه ی  New Tab را در قسمت پایین لیست انتخاب کنید.

02 clicking new tab چگونه یک تب سفارشی در office اضافه کنیم؟

اکنون تب جدیدی به لیست تب های شما اضافه شده و برای تغییر نام آن روی تب جدید راست کلیک کنید و Rename را انتخاب کرده و نام جدید را وارد کنید.

03 selecting rename چگونه یک تب سفارشی در office اضافه کنیم؟

اگر زیر نام تب خود را نگاه کنید ، می بینید که قسمتی به نام New Group ( گروه جدید ) وجود دارد که شما باید امکانات یا اصطلاحا دستورات مورد علاقه ی خود را در آن قرار دهید تا بتوانید از آنها در تب خود استفاده کنید. ابتدا در صورت تمایل نام گروه را با راست کلیک کردن روی این قسمت و انتخاب Rename تغییر دهید.

05 selecting rename for group چگونه یک تب سفارشی در office اضافه کنیم؟

همچنین امکان اضافه کردن چند گروه دیگر با راست کلیک بر روی تب و انتخاب گزینه ی Add New Group وجود دارد.

Ashampoo Snap 2013.04.17 20h30m51s 023  چگونه یک تب سفارشی در office اضافه کنیم؟

حال که گروه خود را ساخته اید باید امکانات مورد نیاز خود را به گروه های خود اضافه کنید. برای اینکار ، در سمت چپ و در قسمت  Choose Commands from نوع امکانات مورد نیاز خود را انتخاب کنید.

پس از انتخاب نوع امکانات ، لیستی در پایین قسمت Choose Commands from باز می شود که می توانید برای اضافه کردن آنها به گروه مورد نظر ، آنها را روی نام گروه کشیده و رها کنید.

09 dragging command to group 1 چگونه یک تب سفارشی در office اضافه کنیم؟

پس از اینکه امکانات مورد نیاز خود را به گروه ها افزودید ابتدا بر روی Add  و سپس بر روی OK کلیک کنید.

10 closing word options dialog چگونه یک تب سفارشی در office اضافه کنیم؟

اکنون تب سفارشی شما با امکاناتی که نیاز دارید ساخته شده است تا برای انجام کارهای خود در Word با دردسر کمتری مواجه باشید.

00 lead image custom tab چگونه یک تب سفارشی در office اضافه کنیم؟

اگر هم خواستید این تب را حذف کنید کافیست تا  دوباره روی نوار بالای صفحه راست کلیک کنید و Customize the Ribbon را انتخاب کرده و در لیست تب ها روی تب خود کلیک کنید و گزینه ی  Remove را بزنید.

14a removing custom tab چگونه یک تب سفارشی در office اضافه کنیم؟

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد